ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ

Στη σελίδα αυτή δημοσιεύουμε ενδιαφέροντα άρθρα, σχόλια, απόψεις, βίντεο και φωτογραφίες από τον τύπο, το internet και άλλα ΜΜΕ, σχετικά με το αντικείμενο της επιτροπής. Τα κείμενα αυτά δεν αντιπροσωπεύουν απαραίτητα τις απόψεις της επιτροπής, κρίθηκαν όμως ενδιαφέροντα για συζήτηση.

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2015

Η πρόταση της κυβέρνησης προς τον Γιουνκερ τη Δευτέρα 22/6

Η σημερινή Αυγή δημοσιεύει μεταφρασμένο ολόκληρο το κείμενο των προτάσεων της Ελληνικής κυβέρνησης, όπως αυτές στάλθηκαν από τον πρωθυπουργό στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ. 

Αναδημοσίευση από την Αυγή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Ο πρωθυπουργός
Προς τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
κ. Ζαν Κλοντ Γιούνκερ
Αθήνα, 22.6.2015
Αγαπητέ κύριε Πρόεδρε,
Επισυναπτόμενη θα βρείτε την ολοκληρωμένη πρόταση εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης. Αυτές είναι οι μεταρρυθμίσεις και οι νομοθετικές πράξεις που η Κυβέρνηση της Ελλάδας θα αναλάβει και θα εφαρμόσει, σύμφωνα με τους όρους για την επέκταση της Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης που συμφωνήθηκαν στις 20 Φεβρουαρίου. Επιπλέον θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι η απάντηση της ελληνικής κυβέρνησης στις απαιτήσεις των θεσμών για την κάλυψη του δημοσιονομικού κενού για το 2015* 2016 είναι απόλυτη και ολοκληρωμένη.
Ειδικότερα η εκτίμηση των θεσμών ήταν πως τα αναγκαία δημοσιονομικά μέτρα θα έπρεπε να οδηγούν σε δημοσιονομικούς στόχους 1% του ΑΕΠ για το 2015, 2% του ΑΕΠ για το 2016 και συνεπώς τα σχετικά μέτρα θα έπρεπε να φθάνουν στο 1,5% του ΑΕΠ για το 2015 και στο 2,5% του ΑΕΠ για το 2016.
Οι προτάσεις από την Ελληνική Κυβέρνηση προς τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και το ΔΝΤ προβλέπουν μία αύξηση στα δημόσια έσοδα μόνο από τα παραμετρικά μέτρα της τάξης του 1,51% του ΑΕΠ για το 2015 και 2,87% του ΑΕΠ για το 2016.
Παράλληλα, τα έσοδα από διοικητικά μέτρα που προτείνονται θα αντιστοιχούν αθροιστικά στο 0,91% του ΑΕΠ για το 2015 και το 1,31% του ΑΕΠ για το 2016.
Δεδομένων των παραπάνω στοιχείων και σε αυτό το πλαίσιο, είναι ξεκάθαρο πως δεν υπάρχουν δημοσιονομικές αποκλίσεις και ότι οι προβλεπόμενοι στόχοι υπερκαλύπτονται.
Με θερμούς χαιρετισμούς
Αλέξης Τσίπρας
ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΟ
Μεταρρυθμίσεις για την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος και πέραν αυτού
Εισαγωγή
Αυτό το έγγραφο παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη περίληψη μεταρρυθμίσεων και των νομοθετικών πράξεων που η Κυβέρνηση της Ελλάδας θα αναλάβει και θα εφαρμόσει, σύμφωνα με τους όρους για την επέκταση της Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης που συμφωνήθηκαν στις 20 Φεβρουαρίου. Το συγκεκριμένο παρουσιάζεται στους εταίρους της Ελλάδας προκειμένου να ολοκληρωθεί η αναθεώρηση της ισχύουσας συμφωνίας κατά την ημερομηνία * στόχο στα τέλη του Ιουνίου του 2015, ώστε η Ελλάδα και οι εταίροι της να μπορούν να ξεκινήσουν μια νέα εταιρική σχέση και ένα νέο κεφάλαιο για την Ελλάδα που γίνεται σαφές στον λαό, στους νέους και τους ανέργους.
Αυτές οι προτάσεις μεταρρυθμίσεων αποτελούν μέρος μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης τριών πυλώνων, η οποία περιλαμβάνει μια νέα συμφωνία χρηματοδότησης και στήριξης από τους Ευρωπαίους εταίρους για την ανάπτυξη και τις επενδύσεις. Σχετικά με τη χρηματοδότηση, η ολοκλήρωση της αναθεώρησης θα ξεκλειδώσει τη βραχυπρόθεσμη χρηματοδότηση που θα επιτρέψει στην ελληνική κυβέρνηση να εκπληρώσει τις άμεσες υποχρεώσεις της και θα επιτρέψει έτσι τη σταθεροποίηση της οικονομίας. Πρέπει επίσης να οδηγήσει σε μια μεσοπρόθεσμη ρύθμιση χρηματοδότησης που θα επιτρέψει στην Ελλάδα να επανακτήσει σταδιακά την πρόσβαση στις αγορές.
Αυτές οι μεταρρυθμίσεις θα πάρουν χρόνο για να αποδώσουν καρπούς, ενώ η μακροπρόθεσμη ανάκαμψη θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί ιδιωτικά και το εναρκτήριο λάκτισμα της ροής χρηματοδότησης των επενδύσεων θα χρειαστεί μια αρχική ώθηση. Στην Ελλάδα θα πρέπει να επιτραπεί να επωφεληθεί από διαθέσιμα ουσιαστικά μέσα του προϋπολογισμού της Ε.Ε. και της ΕΤΕπ για τη στήριξη των επενδύσεων και των μεταρρυθμιστικών προσπαθειών.
Για την περίοδο 2007* 2013, η Ελλάδα ήταν επιλέξιμη σε 38 δισ. ευρώ από πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα πρέπει να της επιτραπεί να επωφεληθεί από τα διαθέσιμα εναπομείναντα ποσά στο πλαίσιο αυτών των κονδυλίων. Για την περίοδο 2014* 2020 περισσότερα από 35 δισ. ευρώ είναι διαθέσιμα για την Ελλάδα μέσω των κεφαλαίων της Ε.Ε. και για να βοηθήσει στην απορρόφησή τους, το ευρωπαϊκό επενδυτικό σχέδιο της Κομισιόν για την Ευρώπη θα πρέπει να παράσχει μια επιπλέον πηγή επένδυσης, καθώς επίσης και την τεχνική βοήθεια για το κοινό και τους ιδιωτικούς επενδυτές, ώστε να προσδιορίσει, να προωθήσει και να αναπτύξει τα υψηλής ποιότητας εφικτά προγράμματα που χρηματοδοτούν.
Η επένδυση αυτή θα βοηθήσει επίσης το ελληνικό κράτος στην καταπολέμηση της φτώχειας μέσω της αύξησης της απασχόλησης αλλά και με πρωτοβουλίες κοινωνικής ένταξης. Κατανοούμε ότι η Επιτροπή είναι έτοιμη να υιοθετήσει αμέσως ένα τέτοιο σχέδιο και να υπολογίσει τα άλλα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. για την κοινή υποστήριξή τους.
Νομοθετικές ή άλλες ενέργειες που αναφέρονται παρακάτω, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της αναθεώρησης, θα γίνουν μετά από διαβούλευση με τα θεσμικά όργανα, σύμφωνα με το πνεύμα της δήλωσης του Eurogroup της 20ής Φεβρουαρίου. Η ελληνική κυβέρνηση είναι έτοιμη να επιβεβαιώσει την πλήρη υποστήριξή της για την εφαρμογή του καταλόγου των μεταρρυθμίσεων μέσω μιας ψηφοφορίας στο Κοινοβούλιο μέσα σε λίγες μέρες, το οποίο θα περιλαμβάνει την απαραίτητη νομοθεσία για τον ΦΠΑ και άλλα μέτρα απαραίτητα για την επίτευξη των συμφωνημένων δημοσιονομικών στόχων.
Η αντιμετώπιση της κοινωνικής κρίσης και η ενίσχυση της δικαιοσύνης σε ολόκληρη την κοινωνία
Η οικονομική κρίση είχε μια άνευ προηγουμένου επίπτωση στην ευημερία των Ελλήνων πολιτών. Η πιο πιεστική προτεραιότητα για την κυβέρνηση είναι να παρέχει άμεση στήριξη στους πλέον ευάλωτους για να συμβάλει στην ανακούφιση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης. Ήδη ένα πακέτο ανθρωπιστικών μέτρων για τα τρόφιμα, τη στέγαση και την πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη έχει υιοθετηθεί και υλοποιείται.
Είναι συλλογική αποστολή να κάνουμε τους ανθρώπους να επιστρέψουν στην εργασία και η αποτροπή της παγίωσης της μακροχρόνιας ανεργίας. Οι αρχές, σε στενή συνεργασία με τους Ευρωπαίους εταίρους, θα λάβουν μέτρα για την τόνωση της απασχόλησης κατά 50.000 άτομα με στόχο τους νέους, τις γυναίκες, τους ηλικιωμένους και τους μακροχρόνια ανέργους.
Μια δικαιότερη κοινωνία θα απαιτήσει από την Ελλάδα να βελτιώσει τον σχεδιασμό του συστήματος πρόνοιας, ώστε να υπάρξει ένα γνήσιο κοινωνικό δίχτυ ασφαλείας, το οποίο θα στοχεύει ώστε λιγοστοί πόροι να κατευθύνονται σε εκείνους που το χρειάζονται περισσότερο. Το σχέδιο για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα δεν θα πρέπει να βασίζεται μακροπρόθεσμα σε περικοπές στις παροχές εις είδος, εννοούμενο ως πραγματικό εισόδημα, και να υπόκειται σε ελάχιστους απαιτούμενους κανόνες συνεισφοράς (iii), (i στην αναθεώρηση και τον εξορθολογισμό όλων των βασικών διαφορετικών συστημάτων, με την εγγύηση εισφορών (iv) που διέπουν τα κύρια στοιχεία μιας ολοκληρωμένης ενοποίησης του ΙΚΑ, συμπεριλαμβανομένων τυχόν υπολοίπων προς εναρμόνιση κανόνων καταβολής επιδομάτων και διαδικασιών σε όλα τα ταμεία (v), την κατάργηση του μεγαλύτερου μέρους μη ορθολογικών δαπανών στη χρηματοδότηση των συντάξεων και των αντισταθμιστικών ωφελημάτων από μείωση των παροχών ή την αύξηση των εισφορών σε συγκεκριμένα κεφάλαια για να τεθεί σε ισχύ (απομένει να καθοριστεί) και (vi), την εναρμόνιση των κανόνων παροχών του Γεωργικού Ταμείου (ΟΓΑ) με το υπόλοιπο του συνταξιοδοτικού συστήματος, κατά αναλογικό τρόπο (εκτός αν ο ΟΓΑ συγχωνευθεί σε άλλα ταμεία). Αυτό πρέπει να γίνει μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους και σε πλήρη συμφωνία με τους Θεσμούς.
Η ενοποίηση των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις και κατά τη διάρκεια μιας περιόδου τριών ετών. Το 2015 η διαδικασία αυτή θα επικεντρωθεί στην παγίωση των ασφαλιστικών ταμείων κάτω από μια ενιαία οντότητα και η πρώτη φάση της λειτουργικής ενοποίησής τους θα ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου του 2016. Ο στόχος θα είναι να εξασφαλιστεί περαιτέρω μείωση των λειτουργικών εξόδων σε συνδυασμό με μια πιο αποτελεσματική διαχείριση των συνολικών πόρων των ταμείων, η οποία περιλαμβάνει την εξισορρόπηση των αναγκών των πιο "εύπορων" και των "φτωχών" ταμείων.
Η κωδικοποίηση της ασφαλιστικής νομοθεσίας θα ολοκληρωθεί στο άμεσο μέλλον και θα ανταποκρίνεται στη νέα οργάνωση του νέου και πιο ολοκληρωμένου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης. Τέλος, η κυβέρνηση θα λάβει τα αναγκαία μέτρα για να αντισταθμίσει πλήρως τη δημοσιονομική επίπτωση από την πρόσφατη απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου σχετικά με τα στοιχεία των συντάξεων το 2012.
Πρόσθετα παραμετρικά δημοσιονομικά μέτρα
Η κυβέρνηση, ως τμήμα του συμπληρωματικού προϋπολογισμού που εγκρίνεται τον Ιούνιο του 2015, θα εγκρίνει μια σειρά πρόσθετων παραμετρικών δημοσιονομικών μέτρων που θα ασκήσουν βιώσιμη επίδραση στα δημόσια οικονομικά (βλέπε παράρτημα 1 για τον κατάλογο των μέτρων και των αποδόσεων). Αυτό θα περιλαμβάνει:
·         Μείωση του ανώτατου ορίου στρατιωτικών δαπανών κατά 200 εκατ. ευρώ με ένα σύνολο στοχοθετημένων δράσεω.ν
·         Αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης το 2015 με προοδευτική κλίμακα. Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015 οι αρχές θα πρέπει επίσης να επανασχεδιάσουν τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος για τα εισοδήματα του 2016 για να επιτευχθεί πιο αποτελεσματική προοδευτικότητα στο σύστημα φορολογίας εισοδήματος και η οποία απλοποιεί το πιστωτικό πρόγραμμα του προσωπικού φόρου εισοδήματος.
·         Εισαγωγή μιας μεταρρύθμιση του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, η οποία, μεταξύ άλλων, θα καλύπτει τη φορολογία του κεφαλαίου, επένδυση οχημάτων, αγρότες και αυτοαπασχολούμενους.
·         Αύξηση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων το 2016 από 26% στο 29%.
·         Για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης τυχόν περαιτέρω έκτακτα μέτρα για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων δεν θα έπρεπε να επιβαρύνουν τους φτωχούς. Υπ' αυτή την έννοια ο ειδικός φόρος επί των εταιρικών κερδών πάνω από 500 εκατ. ευρώ θα πρέπει να είναι στο επίπεδο του 12% ως εφάπαξ μέτρο για την επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου για το 2015.
·         Η καθιέρωση φόρου στις τηλεοπτικές διαφημίσεις και η προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την απόκτηση των αδειών λειτουργίας τηλεοπτικών σταθμών σε αντάλλαγμα με ένα τέλος για την απόκτηση και τη χρήση των σχετικών συχνοτήτων.
·         Να επεκταθεί η εφαρμογή του φόρου πολυτελείας στα σκάφη αναψυχής άνω των 10 μέτρων σε 10 - 13%, με ισχύ από τη συλλογή των φόρων του 2014 και πλέον.
·         Λαμβάνοντας υπόψη οποιαδήποτε αναθεώρηση των τιμών ζώνης των ακινήτων, προσαρμόζουμε τα ποσοστά φόρου περιουσίας, εάν είναι απαραίτητο, για να διασφαλίσουμε τα έσοδα από τον φόρο περιουσίας στα 2,65 δισ. ευρώ ετησίως το 2015 και 2016, θα προσαρμόσουμε ένα ελάχιστο προσωπικό φορολογητέο εισόδημα.
·         Ενίσχυση του μηχανισμού είσπραξης φορολογικών εσόδων μέσω της αντιμετώπισης της απάτης τύπου καρουζέλ. Ενίσχυση μεταξύ άλλων, μέσω μέτρων της καταπολέμησης απόκρυψης ΦΠΑ, με τις αρχές να υποβάλλουν αίτημα στην Επιτροπή ΦΠΑ της Ε.Ε. ώστε να προετοιμάσει μια αξιολόγηση της επίπτωσης που θα έχει η αύξηση του κατώτατου ορίου ΦΠΑ στα 25.000 ευρώ.
·         Παροχή ειδικών φορολογικών εκπτώσεων για τους μόνιμους κατοίκους των ελληνικών νησιών με χαμηλά επίπεδα εισοδήματος.
·         Προώθηση της χρήσης των ηλεκτρονικών πρακτικών πληρωμής, κάνοντας χρήση των διαρθρωτικών ταμείων και των ταμείων επενδύσεων που διευκολύνουν την υιοθέτηση αυτών των πρακτικών.
·         Εξάλειψη της διασυνοριακής παρακράτησης φόρου που θεσπίστηκε με πράξη (νόμος XXXX / 2015) και αναστροφή των πρόσφατων τροποποιήσεων του ITC (νόμος XXXX / 2015), συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής μεταχείρισης των αγροτικών εισοδημάτων.
·         Η Κυβέρνηση θα υλοποιήσει την επιβολή φορολογίας στα ακαθάριστα έσοδα από παιχνίδια (GGR) 30% για VLT παιχνίδια, τα οποία αναμένεται να εγκατασταθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και το 2016.
·         Δημιουργία εσόδων μέσω της έκδοσης των αδειών 4G και 5G και, επίσης, εφαρμογή εκπτώσεων στα φάρμακα.
Μεταρρυθμίσεις στη φορολογική διοίκηση
Η ικανότητα να συλλέγουμε φόρους έχει παρακωλυθεί από μια μακρά ιστορία πολύπλοκης νομοθεσίας. Κακή διαχείριση, πολιτικές παρεμβάσεις και γενναιόδωρες αμνηστίες, με χρόνιες αδυναμίες στην επιβολή του. Για να σπάσει αυτή η πρακτική και να ενισχυθεί η κουλτούρα πληρωμής φόρων, οι αρχές:
·         Θα θεσπίσουν νομοθεσία για τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου φορολογικού και τελωνειακού γραφείου, το οποίο θα είναι πλήρως λειτουργικό μέχρι το τέλος Ιουνίου 2016.
·         Θα εφαρμόσουν μέτρα για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της απάτης και την ενδυνάμωση της επιβολής μέσω ενισχυτικών εργαλείων συλλογής όπως η ειδοποίηση κατάσχεσης.
·         Θα τροποποιήσουν τη νομοθεσία σχετικά με τις δόσεις. Μεταξύ άλλων, αποκλείονται εκείνοι που δεν καταφέρνουν να πληρώσουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις και εισάγεται απαίτηση να μειωθεί η διάρκεια για όσους έχουν την ικανότητα να πληρώσουν νωρίτερα.
·         Θα καταπολεμήσουν το λαθρεμπόριο καυσίμων θεσπίζοντας μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων μέτρα για τον εντοπισμό δεξαμενών αποθήκευσης (σταθερών ή κινητών), τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μετακίνηση των καυσίμων λαθρεμπορίου σε όλη την επικράτεια.
·         Θα εντατικοποιήσει τους ελέγχους για τις τραπεζικές συναλλαγές και θα εφαρμόσει ένα συνδυασμένο πρόγραμμα να ανιχνεύσει τις καταθέσεις που προέρχονται από αδήλωτα εισοδήματα των Ελλήνων πολιτών για την περίοδο 2000* 2014 σε τραπεζικά ιδρύματα στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, προχωρώντας από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως το επίπεδο της πιστοποίησης των μη καταβληθέντων φόρων και την αρχή της αποκατάστασης τους.
·         Θα λάβει όλα τα κατάλληλα και αναγκαία μέτρα για την έγκαιρη είσπραξη των κατηγοριών των δημόσιων εσόδων, συμπεριλαμβανομένων των προστίμων ΚΤΕΟ για τα αυτοκίνητα, των ανασφάλιστων οχημάτων και εισφορών για μη αδειοδοτημένη χρήση συχνοτήτων.
·         Άμεσες διατάξεις θα πρέπει να εκδοθούν για την επιβολή και την είσπραξη των φόρων που οφείλονται, επί μη περιουσιακών στοιχείων που θα αποκαλυφθούν από τις ελληνικές αρχές σε συνεργασία και σε συμφωνία με τις αρχές των χωρών στις οποίες τα ποσά αυτά κατατίθενται από τους Έλληνες πολίτες
·         Θα υιοθετήσει μέτρα για να αναδομηθεί το υπάρχον νομικό φορολογικό πλαίσιο συμπεριλαμβανομένης της τροποποίησης της τρέχουσας νομοθεσίας ώστε αυτή να παρέχει στη φορολογική διοίκηση τη δυνατότητα να προγραμματιστούν οι προτεραιότητες φορολογικού λογιστικού ελέγχου βάσει της ανάλυσης κινδύνου και όχι, όπως ισχύει τώρα, την παλαιότητα (δηλαδή το έτος διαγραφής). Η επιλογή για διαγραφή ανείσπρακτου παλαιού χρέους θα τεθεί σε εφαρμογή μέσω της νομοθεσίας για να διευκολύνεται ο έλεγχος πάνω σε αυτές τις περιπτώσεις και είναι πιθανόν να παραχθούν έσοδα.
·         Θα επιτρέπει τη δυνατότητα διοικητικής επίλυσης των υποθέσεων που δεν έχουν ακόμη ελεγχθεί από τα δικαστήρια και εκκρεμούν σε διάφορα στάδια της διοικητικής ή δικαστικής διαδικασίας προκειμένου να οριστικοποιηθεί αμετάκλητα το ποσό του χρέους το οποίο είναι εισπράξιμο.
Διαχείριση των δημοσίων οικονομικών
Οι αρχές δεσμεύονται να συνεχίσουν τις μεταρρυθμίσεις που στοχεύουν στη βελτίωση των ελέγχων της διαδικασίας και των δαπανών του προϋπολογισμού, την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων οφειλών, καθώς και την ενίσχυση των δημοσιονομικών εκθέσεων και τη διαχείριση μετρητών. Οι αρχές θα εισαγάγουν μέχρι τώρα υιοθετημένες μεταρρυθμίσεις στον Κώδικα Φορολογίας και ένα νέο ποινικό δίκαιο στη φορολογική διαδικασία σχετικά με τη φοροδιαφυγή και την απάτη.
Η δεύτερη φάση των τροποποιήσεων στον οργανικό νόμο ερί προϋπολογισμού (OBL) θα υιοθετηθεί αμέσως ώστε το Ελεγκτικό Συνέδριο να περιορίζει εκ των προτέρων λογιστικούς ελέγχους, υπό τον όρο ότι ισχύει ένας αποδοτικός εκ των προτέρων μηχανισμός για λογιστικούς.
Το Δημοσιονομικό Συμβούλιο θα είναι πλήρως λειτουργικό
Οι αρχές θα παρουσιάσουν ένα σχέδιο και θα προβούν στην εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, επιστροφή φόρων και αιτήσεων συνταξιοδότησης μέχρι το τέλος του 2016. Η Κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι οι προ υπολογιζόμενες εισφορές κοινωνικής ασφάλισης θα μεταφερθούν από τα ταμεία κοινωνικής ασφάλισης σε ταμεία υγειονομικής περίθαλψης και νοσοκομεία, ώστε να "καθαρίσει" το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών που αφορούν την υγεία.
Για την υγειονομική περίθαλψη, μια σειρά μέτρων θα πρέπει να ληφθούν αμέσως με στόχο:
1)   Την πλήρη επαναφορά της συνταγογράφησης γενοσήμων χωρίς εξαιρέσεις.
2)   Τη μείωση της τιμής όλων των φαρμάκων εκτός πατέντας και όλων των γενοσήμων, με την κατάργηση της ρήτρας κεκτημένων δικαιωμάτων για ιατρικές προμήθειες του 2012.
3)   Να επανεξετάσει και να περιορίσει τις τιμές των διαγνωστικών εξετάσεων για να "ευθυγραμμίσει" τις διαρθρωτικές δαπάνες στους στόχους του claw back.
4)   Να συλλεγούν στο ακέραιο το 2014 τα έσοδα από το "claw back" για τις ιδιωτικές κλινικές, διαγνωστικά κέντρα και φαρμακευτικά προϊόντα και να επεκταθούν τα ανώτατα όρια του "claw back" του 2015 το 2016.
Διαφύλαξη της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας
Όλες οι απαραίτητες δράσεις πολιτικής θα πρέπει να ληφθούν για τη συνολική διασφάλιση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας και οι αρχές είναι αποφασισμένες να διατηρήσουν επαρκή ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος, σύμφωνα με τους κανόνες του Ευρωσυστήματος, μεταξύ άλλων και με την τριμηνιαία υποβολή των σχεδίων χρηματοδότησης προς την Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου αυτή να διασφαλίσει τη συνεχή παρακολούθηση και αξιολόγηση.
Η ιδιωτική διαχείριση των ελληνικών τραπεζών θα πρέπει να γίνεται σεβαστή και η κυβέρνηση δεν θα επέμβει στη λήψη των καθημερινών αποφάσεων και τη διαχείριση των τραπεζών, οι οποίες θα συνεχίσουν να λειτουργούν με βάση τις αρχές της αγοράς. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη των τραπεζών θα πρέπει να διορίζονται σύμφωνα με το υπάρχον πλαίσιο και σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε. και τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές διατάξεις στον νόμο περί ΕΤΧΣ όσον αφορά τα δικαιώματα των ιδιωτών μετόχων που συμμετείχαν στην αυξήσεις κεφαλαίου των τραπεζών σε αυτό το πλαίσιο. Η ανεξαρτησία του ΤΧΣ θα πρέπει να γίνεται πλήρως σεβαστή. Καμία δημοσιονομική πολιτική δράση δεν θα πρέπει να υπονομεύει τη φερεγγυότητα των τραπεζών.
Οι ελληνικές αρχές θα νομοθετήσουν σχετικές με το πτωχευτικό πλαίσιο επιχειρήσεων και νοικοκυριών ευθυγραμμίζοντάς το με τη διεθνή ορθή πρακτική, θα εισαγάγουν το επάγγελμα του εκκαθαριστή, που δεν θα περιορίζεται σε οποιοδήποτε συγκεκριμένο επάγγελμα και θα είναι σύμφωνο με την καλή διασυνοριακή εμπειρία, θα τροποποιήσουν τον εξωδικαστικό συμβιβασμό και θα αναπτύξουν μια συνολική στρατηγική για το χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Η στρατηγική αυτή θα έχει στόχο να επιστρέψουν οι τράπεζες στην ιδιοκτησία ιδιωτών με την προσέλκυση διεθνών επενδυτών και για την επίτευξη ενός βιώσιμου προτύπου χρηματοδότησης σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο. Οι αρχές θα αναπτύξουν περαιτέρω και θα εφαρμόσουν γρήγορα μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την αντιμετώπιση του προβλήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων αντλώντας από την εμπειρία των στρατηγικών εξωτερικών συμβούλων τόσο για την ανάπτυξη όσο και για την εφαρμογή της στρατηγικής.
Θα περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ενός δικτύου κοινωνικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων των μέτρων στήριξης για τους πλέον ευάλωτους οφειλέτες (κυρίως μέσω ενός μορατόριουμ στις δημοπρασίες), και θα κάνει έναν διαχωρισμό μεταξύ των στρατηγικά πτωχευμένων δανειοληπτών και των "καλόπιστων" οφειλετών, ενώ θα ενισχύσει και θα απλουστεύσει τις διαδικασίες για την αντιμετώπιση του μεγάλου αριθμού συσσωρευμένων υποθέσεων αυτή τη στιγμή.
Αγορά εργασίας
Σημαντικές θεσμικές αλλαγές έχουν επέλθει τα τελευταία χρόνια στην ελληνική αγοράς εργασίας και στο σύστημα των μισθολογικών διαπραγματεύσεων. Οι ελληνικές αρχές έχουν δεσμευθεί για την εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών της Ε.Ε. προκειμένου να προχωρήσουν σε μια ευρύτατη νομοθεσία στην αγορά εργασίας μέσω εποικοδομητικού διαλόγου μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Η προσέγγιση αυτή δεν πρέπει απλώς να συνδυάζει την ευελιξία και τη δικαιοσύνη για τους εργαζόμενους και τους εργοδότες, αλλά και να λαμβάνει υπόψη τον ιδιαίτερα υψηλό αριθμό των ανέργων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τον εκσυγχρονισμό της εργατικής νομοθεσίας μέσω μιας διαδικασίας διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους και την αξιοποίηση των "δεξαμενών σκέψης" καθώς και τους διεθνείς οργανισμούς, όπως είναι ο ΟΟΣΑ, και της ΔΟΕ.
Οι αρχές θα επανεξετάσουν μέσα από μια διαδικασία διαβούλευσης τα υφιστάμενα πλαίσια για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και τις εργασιακές σχέσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις βέλτιστες πρακτικές στην υπόλοιπη Ευρώπη. Περαιτέρω στοιχεία για την αναθεώρηση που περιγράφηκε παραπάνω θα πρέπει να παρέχονται από διεθνή οργανισμό, συμπεριλαμβανομένης της ΔΟΕ. Περαιτέρω οι αρχές θα λάβουν μέτρα για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων αλλά και να προστατευθούν τόσο οι εργαζόμενοι όσο και τα φορολογικά και ασφαλιστικά έσοδα.
Αγορές
Απαραίτητο είναι το άνοιγμα των αγορών προκειμένου να αποκατασταθεί η κοινωνική δικαιοσύνη μέσω της αντιμετώπισης της διαπλοκής και της μονοπωλιακής συμπεριφοράς, κάτι που μεταφράζεται σε υψηλότερες τιμές και υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου. Οι αρχές θα εντείνουν τις προσπάθειές τους ώστε η ανάληψη των βασικών πρωτοβουλιών και η σύνταξη των προτάσεων για αποδοτικές μεταρρυθμίσεις να αποδώσει καρπούς, με βάση την παροχή τεχνογνωσίας από τους θεσμούς, συμπεριλαμβανομένων του ΟΟΣΑ και της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Οι αρχές θα νομοθετήσουν:
·         Την εφαρμογή των επικαιροποιημένων εργαλείων του ΟΟΣΑ, τα οποία, μετά τη συνέχιση της μελέτης από τον ΟΟΣΑ σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές, θα περιλαμβάνουν μια ευρεία γκάμα των αγορών προϊόντων και άλλους τομείς διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.
·         Το άνοιγμα επιλεγμένων κλειστών επαγγελμάτων και την απελευθέρωση συγκεκριμένων αγορών, συμπεριλαμβανομένων της ενοικίασης διαμερισμάτων για τουριστική χρήση και των πορθμείων (φέρι).
·         Την εξάλειψη των διαφόρων εμποδίων στις χρεώσεις, όπως π.χ. οι αμοιβές που οι εταιρείες και οι ιδιώτες καλούνται να καταβάλουν, οι οποίες είναι δυσανάλογες σε σχέση με τις υπηρεσίες που λαμβάνουν.
·         Μείωση της γραφειοκρατίας, συμπεριλαμβανομένων των οριζόντιων απαιτήσεων αδειοδότησης των επενδύσεων και των δραστηριοτήτων χαμηλού κινδύνου σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα και τη σύσταση μιας επιτροπής για την προετοιμασία της νομοθεσίας.
Η μεταρρύθμιση των συντάξεων
Οι συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις του 2010 και του 2012 έχουν μερικώς ωφελήσει τη βιωσιμότητα του γενικότερου συνταξιοδοτικού συστήματος, το οποίο στο παρελθόν ήταν κατακερματισμένο και δαπανηρό μεταθέτοντας τα δυσβάστακτα βάρη στις μελλοντικές γενιές. Επιπλέον, πολύ πιο φιλόδοξα και θαρραλέα βήματα απαιτούνται για την ολοκλήρωση αυτών των μεταρρυθμίσεων και για να αντιμετωπιστούν οι πιέσεις στο σύστημα που προκαλούνται από την οικονομική κρίση, όπου οι εισφορές έχουν μειωθεί λόγω των υψηλών επιπέδων ανεργίας, ενώ οι περικοπές έχουν ωθήσει πολλούς στο να συνταξιοδοτηθούν πρόωρα. Για να αντιμετωπιστούν αυτά τα ζητήματα, οι αρχές έχουν δεσμευτεί να προχωρήσουν με τις μεταρρυθμίσεις σε δύο φάσεις.
Μια πρώτη δέσμη μέτρων θα εγκριθεί αμέσως, με στόχο το 1,05% του ΑΕΠ σε αυξημένη εξοικονόμηση σε ετήσια βάση από το 2016. Η δημοσιονομική επίπτωση των μέτρων αυτών που αναφέρονται παρακάτω θα αυξηθεί στο 1,1% του ΑΕΠ το 2017. Με αυτούς τους στόχους, οι αρχές:
·         Θα εισαγάγουν νομοθεσία για τη δημιουργία ισχυρών αντικινήτρων για την πρόωρη συνταξιοδότηση με την επιβολή ποινών πρόωρης συνταξιοδότησης και με τη σταδιακή κατάργηση κεκτημένων δικαιωμάτων σε νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης και πρόωρης συνταξιοδότησης, που ισχύουν για όλους όσοι συνταξιοδοτούνται (με εξαιρέσεις τα ανθυγιεινά επαγγέλματα, τις μητέρες με παιδιά ΑμεΑ και άλλες περιορισμένες στον αριθμό ειδικές κατηγορίες) μετά την 1η Ιανουαρίου 2016.
·         Μέσα από μια απόφαση που πρέπει να εφαρμοστεί αμέσως, θα υπάρχουν διατάξεις για τη σταδιακή προσαρμογή των κανόνων της πρόωρης συνταξιοδότησης, ώστε μέχρι το 2025 η μικρότερη δυνατή ηλικία συνταξιοδότησης θα είναι τα 67 έτη, διατηρώντας παράλληλα τα κεκτημένα δικαιώματα. Αναλήψεις από το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων θα επιφέρουν ποινή για την περίοδο παράτασης της ηλικίας συνταξιοδότησης, που ισοδυναμεί με 10 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από την τρέχουσα ποινή του 6%.
·         Θα εντάξουν στο ETEA (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης) όλα τα επικουρικά συνταξιοδοτικά ταμεία.
·         Θα επικεντρωθούν σε καλύτερη στόχευση των κοινωνικών παροχών με την αύξηση του ΟΓΑ για τους ανασφάλιστους και την επικέντρωση σε εκείνους που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.
·         Θα αντικαταστήσουν σταδιακά το επίδομα αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ) για τις συντάξεις από το 2020 αρχής γενομένης από το 2018. Η μεταρρύθμιση αυτή θα πρέπει να συνδέεται με τη δεύτερη φάση της μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος έως τον Σεπτέμβριο του 2015 και θα μπορεί να επωφεληθεί από την προγραμματισμένη έκθεση Κοινωνικής Πρόνοιας όταν το επίδομα αλληλεγγύης αντικαθίσταται με ένα κατάλληλο πλαίσιο που παρέχει στοχευμένη υποστήριξη σε συνταξιούχους που το χρειάζονται.
·         Θα προχωρήσουν σε αύξηση των συνεισφορών της υγείας από τους συνταξιούχους έως 5% κατά μέσον όρο λαμβάνοντας υπόψη την ικανότητά τους να πληρώσουν. Αυτό θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει τις επικουρικές συντάξεις.
·         Θα αυξήσουν τις εισφορές υγείας για τις επικουρικές συντάξεις από το 0% στο 5%.
·         Θα θεσπίσουν την αύξηση του ποσοστού εισφοράς κοινωνικής ασφάλισης στα επικουρικά ταμεία από το 3% στο 3,5%.
·         Θα προχωρήσουν στην αύξηση της συνεισφοράς για τις κύριες συντάξεις κατά 3,9% - ΙΚΑ (επαναφορά στα προηγούμενα επίπεδα).
Για να ολοκληρωθεί το πακέτο, οι αρχές θα πρέπει σε δεύτερη φάση να εισαγάγουν περαιτέρω νομοθετικές μεταρρυθμίσεις προκειμένου να εμπεδωθεί από τον Οκτώβριο του 2015 στενότερη σχέση μεταξύ εισφορών και παροχών στο πλαίσιο της τριμερούς χρηματοδότησης και της ολοκλήρωσης των εκκρεμών κονδυλίων. Κατά τον σχεδιασμό των μεταρρυθμίσεων αυτών, η κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι το βάρος της προσαρμογής θα είναι δίκαιο για να εξασφαλιστεί ότι τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά προστατεύονται αποφεύγοντας άσκοπες επιβαρύνσεις σε μελλοντικές γενιές και ότι υπάρχει σαφής σύνδεση μεταξύ εισφορών και παροχών, ώστε να δοθούν κίνητρα για δηλωμένη εργασία και παράταση του επαγγελματικού βίου. Για τον σκοπό αυτόν οι αρχές, αντλώντας από αναλογιστική μελέτη και σε συνεργασία με την Ομάδα Εργασίας για τη γήρανση της Ε.Ε., θα νομοθετήσουν:
     i.        Τον ειδικό σχεδιασμό και παραμετρικές βελτιώσεις για να δημιουργηθεί μια στενή σχέση μεταξύ εισφορών και παροχών.
    ii.        Τη διεύρυνση και τον εκσυγχρονισμό της βάσης εισφοράς και σύνταξης για όλους τους αυτοαπασχολούμενους, μεταξύ άλλων με τη μετάβαση από το ύψος το οποίο η Ελλάδα δαπανά σήμερα, αρκετά κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Οι αρχές σχεδιάζουν να επωφεληθούν από τη διαθέσιμη τεχνική βοήθεια από διεθνείς οργανισμούς.
Επίτευξη βιώσιμων δημόσιων οικονομικών για στήριξη ανάπτυξης και απασχόλησης
Σήμερα τα δημόσια οικονομικά κινούνται σε μια πιο βιώσιμη τροχιά σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την κρίση, αν και η δημοσιονομική κατάσταση επιδεινώθηκε τους τελευταίους μήνες λόγω της αβεβαιότητας. Η σταθεροποίηση, όμως, απαίτησε τη δραματικά κλιμακούμενη έλλειψη των απαραίτητων δημόσιων επενδύσεων και των υπηρεσιών, οι οποίες θα πρέπει να ανακάμψουν σταδιακά, προκειμένου να υποστηριχθεί το αναπτυξιακό δυναμικό. Επιπλέον το βάρος της δημοσιονομικής προσαρμογής έχει πέσει πιο βαρύ για ορισμένες ομάδες, ιδίως στους εργαζομένους. Αυτό θα διορθωθεί με τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και με την εξάλειψη των κενών και των απαλλαγών που προστατεύονται ώστε ορισμένες ομάδες να φέρουν ένα δίκαιο μερίδιο του βάρους της προσαρμογής
Οι ελληνικές αρχές δεσμεύονται για την εξασφάλιση βιώσιμων δημόσιων οικονομικών και βιώσιμων πρωτογενών πλεονασμάτων μεσοπρόθεσμα, τα οποία θα μειώνουν σταθερά το χρέος, αλλά και τα οποία είναι σύμφωνα με τα πρωτογενή πλεονάσματα των άλλων οικονομιών της Ευρωζώνης με υψηλά επίπεδα δημόσιου χρέους. Η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων είναι συνεπής με τον αναμενόμενο ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, καθώς αυτή βγαίνει από την καταγραφείσα βαθύτατη ύφεση. Για να αποδείξουν τη δέσμευσή τους για αξιόπιστη δημοσιονομική πολιτική, οι ελληνικές αρχές:
·         Θα εγκρίνουν από την 1η Ιουλίου συμπληρωματικό προϋπολογισμό για το 2015 και τη μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική 2016 - 2019, που θα υποστηρίζεται από μια αρκετά μεγάλη και αξιόπιστη δέσμη μέτρων.
·         Θα ακολουθήσουν μια νέα δημοσιονομική πορεία, η οποία θα στηρίζεται σε ένα πρωτογενές πλεόνασμα του 1%, του 2%, του 3% και του 3,5% του ΑΕΠ για το 2015, το 2016, το 2017 και το 2018 αντίστοιχα.
·         Θα βασίσουν τη φορολογική στρατηγική τους σε παραμετρικά μέτρα, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 2,87 εκατοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ έως το 2016, εκ των οποίων 0,74 εκατοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ θα προέλθουν από μια σημαντική απλοποίηση του συστήματος ΦΠΑ και επιπλέον 1,05% του ΑΕΠ από διαρθρωτική μεταρρύθμιση των συντάξεων. Θα υπάρξει ακόμη μια πρόσθετη συμπληρωματική δέσμη των παραμετρικών μέτρων που θα προσφέρει 1,08% του ΑΕΠ, συμπεριλαμβανομένων μεταρρυθμίσεως μακράς απόδοσης για να κλείσει τα κενά στο φορολογικό σύστημα και να περιοριστούν τα έξοδα για κατηγορίες δαπανών όπως η άμυνα, όπου περαιτέρω εξοικονόμηση είναι ακόμα εφικτή.
Παραμετρικά φορολογικά μέτρα θα ενισχύονται από ένα ευρύ φάσμα διοικητικών ενεργειών για την αντιμετώπιση των αδυναμιών στην είσπραξη των φόρων και την επιβολή έτσι των μέτρων εκείνων που θα απαιτήσουν κάποιο χρόνο για να αποφέρουν καρπούς, αλλά και να προσφέρουν σημαντικά στη δημοσιονομική ανόρθωση.
Μεταρρύθμιση ΦΠΑ
Η Ελλάδα διαθέτει ένα εξαιρετικά κατακερματισμένο σύστημα ΦΠΑ. Ως μέρος της δέσμευσής τους για τη βελτίωση της είσπραξης του ΦΠΑ, οι αρχές θα εισαγάγουν νομοθεσία για αλλαγή των παραμέτρων ώστε να διευρύνουν σημαντικά τη φορολογική βάση με βασικό συντελεστή στο 23%. Αντικατοπτρίζοντας τις ανάγκες για την προστασία του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα, θα υπάρξει ένας μειωμένος συντελεστής 13%, όπου θα υπάγεται μια περιορισμένη ομάδα προϊόντων που περιλαμβάνουν την ενέργεια, βασικά τρόφιμα, catering και -για λόγους ανταγωνιστικότητας- τα ξενοδοχεία. Θα υπάρξει επίσης ένας υπερμειωμένος συντελεστής 6% για τα φάρμακα και τα βιβλία. Ως μέρος των προσπαθειών για την εμπέδωση δικαιοσύνης, η μεταρρύθμιση θα εξαλείψει τις εκπτώσεις συμπεριλαμβανομένων των νησιών, καθώς και τον εξορθολογισμό των εξαιρέσεων. Αυτές οι νομοθετικές μεταβολές στα παραμετρικά μέτρα θα αποφέρουν μια ετήσια δημοσιονομική απόδοση του 0,74% του ΑΕΠ και θα υποστηρίζονται με διοικητικά μέτρα για την καταπολέμηση της απάτης και την αυξημένη συμμόρφωση.
Ιδιωτικοποιήσεις
Οι ελληνικές αρχές δεσμεύθηκαν να εγκρίνουν και να εφαρμόσουν ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων. Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας θα υπόκειται στους ακόλουθους όρους:
·         Ένα ελάχιστο επίπεδο επενδύσεων για κάθε μία ιδιωτικοποίηση.
·         Την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
·         Δεσμεύσεις για να εξασφαλίσουν οφέλη για τις τοπικές κοινωνικές οικονομίες.
·         Διατήρηση της συμμετοχής του Δημοσίου σε ένα σημαντικό (πιθανώς μειοψηφικό) μερίδιο συμμετοχής στο κεφάλαιο.
·         Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Οι ετήσιοι στόχοι (εξαιρουμένων των τραπεζικών μετοχών) για το 2015, το 2016 και το 2017 είναι 1,4 δισ. ευρώ, 3,7 δισ. ευρώ και 1,2 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Μεταξύ άλλων δράσεων οι αρχές θα λάβουν άμεσα βήματα για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων, του Ελληνικού, θα οριστικοποιήσουν τους όρους για την πώληση των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και του φορέα εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων και εκ των προτέρων με την προσφορά να επεκταθεί η σύμβαση παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Για την ακίνητη περιουσία το ΤΑΙΠΕΔ θα καθορίσει τους ετήσιους στόχους εσόδων που θα συνάδουν με τον γενικό στόχο εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις.
Ενέργεια
Οι αρχές θα υιοθετήσουν τη μεταρρύθμιση της αγοράς φυσικού αερίου με συγκεκριμένο προς τούτο οδικό χάρτη και η εφαρμογή θα πρέπει να ακολουθήσει το υπόδειγμα. Θα υιοθετήσουν την αναμόρφωση του συστήματος πληρωμών διαθεσιμότητας ισχύος και άλλους κανόνες στην αγορά ηλεκτρισμού, θα αναθεωρήσουν τα τιμολόγια της ΔΕΗ με βάση το κόστος και θα ενημερώσουν για τα προϊόντα με βάση το μοντέλο ΝΟΜΕ (δημοπρασίες λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών).
Οι αρχές θα συνεχίσουν την εφαρμογή του οδικού χάρτη με το μοντέλο - στόχο της Ε.Ε. στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τους κανόνες της Ε.Ε. για τον διαχωρισμό και θα λάβουν όλα τα δυνατά μέτρα για την αύξηση του ανταγωνισμού στην παραγωγή και την προώθηση των επενδύσεων.
Οι αρχές θα προετοιμάσουν ένα πλαίσιο για τη στήριξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και θα εξετάσουν τη φορολόγηση της ενέργειας. Οι αρχές θα προβούν στην εκκαθάριση των καθυστερούμενων του δημόσιου τομέα προς τη ΔΕΗ και την ενίσχυση της χρηματοοικονομικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας του ρυθμιστή ηλεκτρικού ρεύματος. Οι αρχές θα δημιουργήσουν ένα νέο σχέδιο για την ανάπτυξη έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και για την υλοποίηση των έργων ενεργειακής απόδοσης.
Η κυβέρνηση θα θεσπίσει νομοθεσία για την επικύρωση της οδηγίας 27/2012 για την ενεργειακή απόδοση και θα εισαγάγει ένα νέο σχέδιο για την αναβάθμιση των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας, προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις, την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας και τη μείωση του κόστους για όλες τις κατηγορίες καταναλωτών.
Δημόσια διοίκηση
Οι αρχές θα υιοθετήσουν νομοθεσία για την ενιαία μισθολογική μεταρρύθμιση με ισχύ 1 Ιανουαρίου 2016, σύμφωνα με τους συμφωνημένους στόχους για το μισθολογικό κόστος, συμπεριλαμβανομένης της αποσυμπίεσης της κατανομής των μισθών σε σχέση με την ικανότητα, την απόδοση και την ευθύνη του προσωπικού της.
Δευτεροβάθμιες νομοθετικές πράξεις που απαιτούνται για την εφαρμογή του νέου ενιαίου μισθολογίου, με εγγυημένη αφετηρία τους μισθούς του κάθε εργαζομένου κατά την 31.12.2014, και νομοθεσία για τον εξορθολογισμό των εξειδικευμένων δικτύων των μισθών θα πρέπει να εγκριθούν έως το τέλος Νοεμβρίου 2015. Οι αρχές θα θέσουν οροφή στο ανώτατο όριο των μισθών στα νέα ΜΠΔΣ, καθώς και στο επίπεδο της απασχόλησης στον δημόσιο τομέα ώστε να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και να διασφαλιστεί η πτωτική πορεία των μισθολογικών δαπανών ως ποσοστού επί του ΑΕΠ έως το 2019. Θα ευθυγραμμίσουν τις μη μισθολογικές παροχές σε όλη τη δημόσια διοίκηση με τις βέλτιστες πρακτικές της Ε.Ε.
Οι αρχές θα αναθεωρήσουν και θα εφαρμόσουν τη νομοθεσία για την πρόσληψη διευθυντών και την αξιολόγηση της απόδοσης όλων των εργαζομένων και θα ολοκληρώσει την πρόσληψη νέων στελεχών από το τέλος του έτους. Θα συνεχίσει την προσπάθεια διαλεύκανσης υποθέσεων παράνομων προσλήψεων και προσωρινών διαταγών, και θα λάβει τα κατάλληλα μέτρα επιβολής.
Δικαιοσύνη
Οι αρχές θα θεσπίσουν και θα εφαρμόσουν νέο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας σε συμφωνία με τους θεσμούς. Θα προτείνουν περαιτέρω δράσεις για τη μείωση των υποθέσεων που εκκρεμούν στα διοικητικά δικαστήρια. Οι αρχές θα συνεχίσουν ακόμη να συνεργάζονται στενά με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και την τεχνική βοήθεια για τον εκσυγχρονισμό του δικαστικού συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των πρωτοβουλιών στον τομέα της νομικής ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (e-justice), διαμεσολάβησης και των στατιστικών του συστήματος Δικαιοσύνης.
Καταπολέμηση διαφθοράς
Οι αρχές θα επανεξετάσουν και θα παρουσιάσουν ένα νέο στρατηγικό σχέδιο κατά της διαφθοράς (ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ) στο τέλος Ιουλίου. Για τον σκοπό αυτόν έχει συσταθεί μια ομάδα εργασίας με τη συμμετοχή εκπροσώπων από το υπουργείο Δικαιοσύνης και της Γενικής Γραμματείας για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς.
Οι αρχές θα τροποποιήσουν και θα εφαρμόσουν το νομικό πλαίσιο για την δήλωση των περιουσιακών στοιχείων και τη χρηματοδότηση της πολιτικής παρέμβασης σε μεμονωμένες περιπτώσεις. Επίσης θα εξασφαλίσουν τον κατάλληλο συντονισμό και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των φορέων διερεύνησης μέσω ενός νέου Συντονιστικού Οργάνου των Οικονομικών Εισαγγελέων και Εισαγγελέων Διαφθοράς.
Στατιστική
Οι ελληνικές αρχές θα υιοθετήσουν νομοθεσία για την ενδυνάμωση της διακυβέρνησης και την ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ και τη διασφάλιση της ορθής πρόσβασης σε διοικητικά στοιχεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου